COMPLEMENTOS

Hannibal Laguna Footwear Brings Catwalk Glamour on to the Street

Publicado por:

The couturier’s first collection with MTNG Experience is now available from his website and the physical shop on Madrid’s chic ‘Golden Mile’. Last spring, Hannibal Laguna and MTNG Experience, owner of Sixtyseven, Mariamare, Mustang, Estefanía Marco and Cheiw, announced a deal to develop footwear and accessories for the fashion designer, who has both and prêt-à-couture collections.

Hannibal Laguna Autumn/Winter 2015-16. Click to buy

The new brand has set out to be “exclusive, accessible and 100% made in Spain”. Its “First Collection” for Autumn/Winter 2015-16 is a faithful extension to the exquisite  expertise and glamorous style for which Laguna is known.

Hannibal Laguna Autumn/Winter 2015-16. Click to buy

Hannibal Laguna Shoes & Accessories is aimed at sophisticated, urban and cosmopolitan women, and ranges from minimalist ballet pumps to flat moccasins inspired by men’s shoes, salon shoes and ankle boots with ultra-feminine silhouettes, as well as versatile clutch bags and 24/7 wallets.

Hannibal Laguna Autumn/Winter 2015-16. Click to buy

Launched in Spain on the online shop on 28 September, shoeshanniballaguna.com, it made its debut two days later at the designer’s exclusive shop at 58, Calle Claudio Coello in the heart of Madrid’s chic Salamanca neighbourhood.

Hannibal Laguna Autumn/Winter 2015-16. Click to buy

After almost 50 years in the trade and with turnover worth more than € 72 mill., MTNG Experience is now taking the project worldwide. It has already showcased the 70s-inspired Spring/Summer 2016 collection at major exhibitions in Madrid, Tokyo, Las Vegas, Milan and Paris.

Hannibal Laguna Autumn/Winter 2015-16. Click to buy

A more starring role has been reserved for bags in this second season, which also includes party and bridal outfits. Since he made his debut in 1987, Hannibal Laguna has presented more than 100 catwalk collections, with sophisticated total looks that offer a new luxury experience and femininity at its most exquisite.

The Luxonomist

Redacción de The Luxonomist. Periodistas especializados en información económica, financiera, empresarial y a la última en las tendencias del lujo.

Share
Publicado por:

Entradas recientes

  • ARQUITECTURA

La biblioteca Gabriel García Márquez de Barcelona, premio emergente de arquitectura

No se puede separar la cultura de las personas, así como no se puede separar… Read More

7 horas ago
  • ACTUALIDAD

Quién inventó la Gala MET, la fiesta benéfica más importante de Nueva York

Apenas quedan unos días para que se celebre la esperadísima Gala MET. Prácticamente todo el… Read More

7 horas ago
  • GOURMET

Regalos gourmet para el Día de la Madre

Con el Día de la Madre a la vuelta de la esquina son muchos los… Read More

7 horas ago
  • ACTUALIDAD

Cuatro relojes Cartier extremadamente raros y especiales, salen a subasta

Hacía tiempo que los relojes orientales provenientes de una colección privada no llegaban al mercado.… Read More

8 horas ago
  • TECNOLOGÍA

ATH-TWX7, los auriculares que estás buscando

Los aficionados a la música son exigentes eligiendo qué dispositivo les lleva el sonido hasta… Read More

8 horas ago
  • PAREJA Y SEXO

Estos son los acentos que nos resultan más sexys, de dentro y fuera de España

El acento puede ser una gran catalizador cuando estamos conociendo a alguien. No solo qué… Read More

8 horas ago
X

Este sitio usa Cookies

Este sitio utiliza cookies para prestar sus servicios y analizar su tráfico. Las cookies utilizadas para el funcionamiento esencial de este sitio ya se han establecido.

Más información aquí
Opciones privacidad