Categorias: Featured

Alibaba to Invest in China’s Mei.com

Publicado por:
Alibaba founder Jack Ma.

Chinese e-commerce company Alibaba Group Holding Ltd is investing more than $100 million in Mei.com, a «flash sales» platform for luxury and fashion goods, according to a source with knowledge of the deal. Alibaba had said earlier on Wednesday it would form a team within its Tmall business-to-consumer platform to help Mei.com expand its user base, product offerings, logistics and IT infrastructure, but did not disclose the size of its investment.

«Alibaba will help Mei.com and other brand partners enter our ecosystem to allow more efficiency in helping them locate consumer groups, conduct brand marketing and establish an online supply chain system,» Alibaba CEO Daniel Zhang said.

Alibaba.com

The investment could help Alibaba expand its luxury goods offerings in China and burnish its reputation with foreign brands, especially luxury makers, with whom there can still be friction over intellectual property-infringing products on the Chinese group’s shopping sites.

Its e-commerce platform has for many years had a reputation for advertising counterfeit products, but in 2012 Alibaba’s eBay-like Taobao website was removed from the U.S. government’s Notorious Markets list.

Mei.com CEO Thibault Villet at the company’s fifth anniversary party in Shanghai. (Photo: Anna Uvarova)

Since then, the Chinese company’s efforts to scrub up have included various tie-ups with brands and anti-counterfeit groups, albeit with a mixed reception. Mei.com cooperates with more than 2,400 brands, including around 280 labels such as Armani, Zegna and Longchamp, Alibaba’s statement said.

The Luxonomist

Redacción de The Luxonomist. Periodistas especializados en información económica, financiera, empresarial y a la última en las tendencias del lujo.

Share
Publicado por:

Entradas recientes

  • CASA REAL ESPAÑOLA

La reina Letizia vuelve al traje rojo y a subirse a los tacones

Los reyes Felipe VI y doña Letizia han cerrado su semana de actos oficiales en… Read More

2 días ago
  • ECONOMÍA

La exclusividad de Hermès sobrevive al pinchazo del lujo

Las grandes compañías de lujo han arrancado el año con incertidumbre. Kering ya vaticina caídas… Read More

2 días ago
  • CASA REAL BRITÁNICA

Buckingham prepara el funeral de Carlos III

El Palacio de Buckingham estaría preparando un funeral para Carlos III. Si bien públicamente no… Read More

2 días ago
  • ECONOMÍA

adidas comunica un sólido arranque de año

Tal y como ha comunicado la propia empresa, las ventas preliminares de adidas aumentaron un… Read More

2 días ago
  • BEBIDAS

El vino 0,0 español está de moda y Familia Torres tiene la llave del éxito

El consumo de vino 0,0 está creciendo de forma imparable. Cada vez son más los… Read More

2 días ago
  • ACTUALIDAD

Éxito de la I Mesa redonda de The Luxonomist: «La innovación como clave del éxito»

El éxito empresarial se consigue de distintas maneras y muchas de ellas, si no todas,… Read More

2 días ago
X

Este sitio usa Cookies

Este sitio utiliza cookies para prestar sus servicios y analizar su tráfico. Las cookies utilizadas para el funcionamiento esencial de este sitio ya se han establecido.

Más información aquí
Opciones privacidad