COMPLEMENTOS

In Steve Mono’s Shoes

Publicado por:

“Nowadays you hear a lot about slow fashion, slow life, slow everything! But I’ve always stood firmly behind trades and believed in brands that do only a few things, but they do them as best as they possibly can,” said Gonzalo Fonseca, founder of Steve Mono. In response to the hackneyed nature of current trends and their schizophrenic pacing, Gonzalo supports local talent and the use of high quality materials without ostentation.

Steve Mono. Click to buy

The brand championing “classic leather goods for a modern lifestyle” is now gearing up to go beyond themade in Spain label.  In the not-too-distant future it will adopt the logo ‘Spanish crafters’, which it will use to project the artistic vision of Spanish leather expertise through the creation of specific collections. “We work with studios in Ubrique, Bilbao, Caceres, Palencia, Madrid… We’d like to share this trip we take across Spain every season and align ourselves with the skills and knowhow of every craftsman,” Gonzalo explains.

Steve Mono. Click to buy

The first installment of this cultural road trip arrives in the form of a capsule collection of artisanal sandals for spring-summer 2016. Crafted in vegetable-tanned leather at a workshop in Torrejoncillo, Caceres, and featuring fittings prepared in Madrid, they will be available in sizes 40 to 46. Then in June and July they’ll present new designs for the SS’17 season at the Man trade shows in Paris and New York.

Steve Mono. Click to buy

Steve Mono, which exports 95% of its production, has 50 points of sale worldwide. The brand’s main market is in Asia, namely Japan. Their bags, leather goods and now shoes, can be found at shopping meccas around the world, such as Tomorrowland, Steven Alan or Takashimaya, as well as at the The Conran Shop in London, Paris and Tokyo.

(Featured Image: Vogue.es)

The Luxonomist

Redacción de The Luxonomist. Periodistas especializados en información económica, financiera, empresarial y a la última en las tendencias del lujo.

Share
Publicado por:

Entradas recientes

  • CASA REAL ESPAÑOLA

La reina Letizia vuelve al traje rojo y a subirse a los tacones

Los reyes Felipe VI y doña Letizia han cerrado su semana de actos oficiales en… Read More

2 días ago
  • ECONOMÍA

La exclusividad de Hermès sobrevive al pinchazo del lujo

Las grandes compañías de lujo han arrancado el año con incertidumbre. Kering ya vaticina caídas… Read More

2 días ago
  • CASA REAL BRITÁNICA

Buckingham prepara el funeral de Carlos III

El Palacio de Buckingham estaría preparando un funeral para Carlos III. Si bien públicamente no… Read More

2 días ago
  • ECONOMÍA

adidas comunica un sólido arranque de año

Tal y como ha comunicado la propia empresa, las ventas preliminares de adidas aumentaron un… Read More

2 días ago
  • BEBIDAS

El vino 0,0 español está de moda y Familia Torres tiene la llave del éxito

El consumo de vino 0,0 está creciendo de forma imparable. Cada vez son más los… Read More

2 días ago
  • ACTUALIDAD

Éxito de la I Mesa redonda de The Luxonomist: «La innovación como clave del éxito»

El éxito empresarial se consigue de distintas maneras y muchas de ellas, si no todas,… Read More

2 días ago
X

Este sitio usa Cookies

Este sitio utiliza cookies para prestar sus servicios y analizar su tráfico. Las cookies utilizadas para el funcionamiento esencial de este sitio ya se han establecido.

Más información aquí
Opciones privacidad