FAMILIA

José Varón goes all around the world on the kidswear trade-show circuit

Publicado por:
José Varón A/W 2015. Make click to buy

With forty years’ experience in the kids- and babywear sector, Seville-based José Varón sells two collections a year, divided up into four lines: José Varón J.V. (formal wear), J.V. Cotton (swim & sport), J.V. Layette and J.V. Ceremony.

With nearly a hundred PoS worldwide, spread across markets like UK, Portugal, Panama, Dominican Republic, Puerto Rico, USA and Mexico, the brand embarked on its growth plan just three years ago. Now it exports around 5% of output. The aim is to raise the proportion to 25-30% in the next three years to reach a million euros, sticking to its retail approach in specialist kidswear boutiques positioned on the mid-high end of the market.

José Varón A/W 2015. Make click to buy

To shore up its presence in existing markets, and grow in China and the USA, which are the focus of its strategy, José Varón has committed to the international trade-show circuit in 2015. After unveiling its Spring/Summer 2016 collection at FIMI, inspired by Venice and boho-chic floral motifs, it has begun its round-the-world tour. After Bubble London, the brand’s busy summer diary will take it to CBME China (Shanghai), ENK Children’s Club (New York), Dallas Kidsworld Market and Playtime NY.

The Luxonomist

Redacción de The Luxonomist. Periodistas especializados en información económica, financiera, empresarial y a la última en las tendencias del lujo.

Share
Publicado por:

Entradas recientes

  • CASA REAL ESPAÑOLA

La reina Letizia vuelve al traje rojo y a subirse a los tacones

Los reyes Felipe VI y doña Letizia han cerrado su semana de actos oficiales en… Read More

2 días ago
  • ECONOMÍA

La exclusividad de Hermès sobrevive al pinchazo del lujo

Las grandes compañías de lujo han arrancado el año con incertidumbre. Kering ya vaticina caídas… Read More

2 días ago
  • CASA REAL BRITÁNICA

Buckingham prepara el funeral de Carlos III

El Palacio de Buckingham estaría preparando un funeral para Carlos III. Si bien públicamente no… Read More

2 días ago
  • ECONOMÍA

adidas comunica un sólido arranque de año

Tal y como ha comunicado la propia empresa, las ventas preliminares de adidas aumentaron un… Read More

2 días ago
  • BEBIDAS

El vino 0,0 español está de moda y Familia Torres tiene la llave del éxito

El consumo de vino 0,0 está creciendo de forma imparable. Cada vez son más los… Read More

2 días ago
  • ACTUALIDAD

Éxito de la I Mesa redonda de The Luxonomist: «La innovación como clave del éxito»

El éxito empresarial se consigue de distintas maneras y muchas de ellas, si no todas,… Read More

2 días ago
X

Este sitio usa Cookies

Este sitio utiliza cookies para prestar sus servicios y analizar su tráfico. Las cookies utilizadas para el funcionamiento esencial de este sitio ya se han establecido.

Más información aquí
Opciones privacidad