FAMILIA

Nanos Launches Womenswear Line for Mothers

Publicado por:

At the most recent edition of FIMI, the International Children’s Fashion Trade Show, we saw how kidswear brands are looking to extend the lifetime value of their customers with new lines that target the adolescent market. In their own homage to family, Nanos is using an altogether different fashion strategy.

Nanos S/S 2016. Click to buy

After celebrating Father’s Day [in select countries] with a modest selection of swimwear models, the company is now delving into the ladies’ market with its first collection for women. This is, of course, a broader expansion on its original target segment: babies and children.

Nanos S/S 2016. Click to buy

According to the company, the ‘Nanos Kids and Mum’ collection came about in response to the demands of certain customers that were consistently buying items in size 16.  The new line includes dresses, camisoles, blouses and trousers in patterns adapted for mothers who like to dress in matching or similar outfits with their daughters. This is the latest endeavor by Nanos to diversify its range of products, having also designed a line of horse riding clothing and accessories that has done extremely well in Germany.

Nanos S/S 2016. Click to buy

Nanos ended the 2015 financial year with a turnover of 16 million euros – a 7% increase on the previous year’s earnings. The company has a network of 60 stores and an e-shop that caters to Europe and the United States, plus a presence in more than 200 multi-brand points of sale and other e-commerce platforms, such as Amazon, Guilt and Vente-privee. In 2016 it hopes to open its first single-brand retail stores in the United Arab Emirates and the US.

The Luxonomist

Redacción de The Luxonomist. Periodistas especializados en información económica, financiera, empresarial y a la última en las tendencias del lujo.

Share
Publicado por:

Entradas recientes

  • CASA REAL ESPAÑOLA

La reina Letizia vuelve al traje rojo y a subirse a los tacones

Los reyes Felipe VI y doña Letizia han cerrado su semana de actos oficiales en… Read More

2 días ago
  • ECONOMÍA

La exclusividad de Hermès sobrevive al pinchazo del lujo

Las grandes compañías de lujo han arrancado el año con incertidumbre. Kering ya vaticina caídas… Read More

2 días ago
  • CASA REAL BRITÁNICA

Buckingham prepara el funeral de Carlos III

El Palacio de Buckingham estaría preparando un funeral para Carlos III. Si bien públicamente no… Read More

2 días ago
  • ECONOMÍA

adidas comunica un sólido arranque de año

Tal y como ha comunicado la propia empresa, las ventas preliminares de adidas aumentaron un… Read More

2 días ago
  • BEBIDAS

El vino 0,0 español está de moda y Familia Torres tiene la llave del éxito

El consumo de vino 0,0 está creciendo de forma imparable. Cada vez son más los… Read More

2 días ago
  • ACTUALIDAD

Éxito de la I Mesa redonda de The Luxonomist: «La innovación como clave del éxito»

El éxito empresarial se consigue de distintas maneras y muchas de ellas, si no todas,… Read More

2 días ago
X

Este sitio usa Cookies

Este sitio utiliza cookies para prestar sus servicios y analizar su tráfico. Las cookies utilizadas para el funcionamiento esencial de este sitio ya se han establecido.

Más información aquí
Opciones privacidad